Jest to wystawa pięciu artystek, które są członkiniami Częstochowskiego Stowarzyszenia Plastyków im. Jerzego Dudy-Gracza, w ramach warsztatów twórczych zrealizowanych na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej w Niegowej i Bobolicach.
Na wystawie można zobaczyć zróżnicowane podejście do malarskiego ujęcia letnio-jesiennych jurajskich pejzaży. Jedna artystka obserwuje szczegół, detal i przygląda się roślinności, kamieniom z bliska. Inna zaś ujmuje krajobraz w szerokich planach, w większej perspektywie. A kolejna skupia się na grze świateł, jej temperaturze i barwie – analizuje malarskie artefakty Robert Sękiewicz, odpowiedzialny za galerię OPK Gaude Mater od 27 lat.
Wśród wszystkich prac bardzo interesujący jest pejzaż Bogusławy Grzywińskiej. Jest malowany w aurze zachodzącego słońca. Widoczna jest jesienna nostalgia. Sposób operowania światłem jest na bardzo dobrym poziomie warsztatowym, ale też wiele mówi o wrażliwości twórcy. Bardzo ciekawy jest obraz Małgorzaty Domańskiej, gdzie widzimy detale w bardzo bliskim planie. Dziki koper dominuje, ale w tle majaczy bryła ruin zamku. Jest to ciekawe połączenie obu planów. Wszystkie obrazy na wystawie zostały wykonane na płótnie techniką olejną i akrylową.
Wystawę można obejrzeć w OPK Gaude Mater w Częstochowie do 26 stycznia 2022 r.
Ks. prałat dr Henryk Jagodziński – prezbiter diecezji kieleckiej, pochodzący z parafii w Małogoszczu, został mianowany przez Ojca Świętego Franciszka, nuncjuszem apostolskim w Ghanie i arcybiskupem tytularnym Limosano. Komunikat Stolicy Apostolskiej ogłoszono 3 maja 2020 r.
Ks. Henryk Mieczysław Jagodziński urodził się 1 stycznia 1969 roku w Małogoszczu k. Kielc. Święcenia prezbiteratu przyjął 3 czerwca 1995 roku z rąk bp. Kazimierza Ryczana. Po dwuletniej pracy jako wikariusz w Busku – Zdroju, od 1997 r. przebywał w Rzymie, gdzie studiował prawo kanoniczne na uniwersytecie Santa Croce, zakończone doktoratem oraz w Szkole Dyplomacji Watykańskiej. Jest doktorem prawa kanonicznego.
Historia Europy ostatnich dwóch dekad to opowieść o politycznej ślepocie i moralnym konformizmie. Książka „Zaślepieni. Jak Berlin i Paryż dały Rosji wolną rękę” Sylvii Kauffmann to nie tylko reporterski zapis błędów elit Zachodu, ale także lustro, w którym przeglądać się powinni politycy z Warszawy. Francuska dziennikarka pokazuje, jak wiara w „ugodowego Putina” zamieniła się w samobójczą strategię – od przemowy w Bundestagu w 2001 roku po monachijską konferencję w 2007. Niemcy kupowały gaz, Francja marzyła o wspólnym bezpieczeństwie z Moskwą, a Anglia prała rosyjskie pieniądze w londyńskim City. Europa udawała, że wierzy, że kupując gaz, kupuje pokój. A kupiła wojnę.
I gdy z Europy Środkowo-Wschodniej płynęły ostrzeżenia – z Polski, z krajów bałtyckich, z Ukrainy – Berlin i Paryż reagowały z pobłażliwym uśmiechem. „Alarmiści z Wschodu” mieli kompleksy, a nie rację. Dziś to oni mają groby, a tamci – rozdziały w książkach o błędach. Kauffmann pisze o „operacji uwiedzenie”, w której Putin zagrał Zachodem jak orkiestrą. Po trzech dekadach od upadku muru berlińskiego Europa zbudowała nowy mur – z pychy, złudzeń i gazowych rur.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.