Reklama

Wiadomości

„Kto wiatr sieje, burzę zbiera” – klęska edukacji zdrowotnej i zwycięstwo zdrowego rozsądku

Minister Barbara Nowacka zapowiadała rewolucję. Miała być nowoczesność, europejski standard, „neutralne światopoglądowo” lekcje o zdrowiu i wartościach. Miało być tak pięknie, a wyszło – jak zwykle, gdy człowiek próbuje wychować młode pokolenie poza prawdą o człowieku i Bogu. Frekwencja poniżej oczekiwań, zaufanie poniżej zera – Polska powiedziała „nie” ideologicznej edukacji zdrowotnej.

[ TEMATY ]

edukacja

Andrzej Sosnowski

Red.

Andrzej Sosnowski

Andrzej Sosnowski

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

red

Nowacką zawiodły nawet duże miasta. Kompletna porażka edukacji zdrowotnej

Z danych z całego kraju wynika, że edukacja zdrowotna – sztandarowy projekt Ministerstwa Edukacji Narodowej – poniosła spektakularną klęskę. W niektórych miastach ponad 80% uczniów nie będzie uczęszczać na te zajęcia. W Warszawie aż 86% młodzieży ze szkół ponadpodstawowych zostało wypisanych z przedmiotu. W Krakowie – dwie trzecie uczniów. W Kielcach, Łodzi, Olsztynie czy Rzeszowie – sytuacja podobna. Zatem nawet w dużych miastach, które resort uznawał za „otwarte”, społeczeństwo powiedziało zdecydowane nie.

Rodzice obudzili się

Decyzje o rezygnacji nie były przypadkiem. Polskie rodziny – mimo nieustannego nacisku mediów i ministerialnej propagandy – wyczuły, że za nowym przedmiotem kryje się ideologia. Ideologia, która nie tyle uczy zdrowia, co relatywizmu moralnego i fałszywego obrazu człowieka.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Zamiast autentycznej troski o dobro ucznia, dostrzegliśmy próbę podmiany wychowania przez socjalny eksperyment. Rodzice, nauczeni doświadczeniem, wiedzą już, że „neutralność światopoglądowa” to często tylko inny sposób walki z wiarą i tradycją. Dlatego – bez krzyku, bez protestów – po prostu wypisali dzieci z zajęć.

Edukacja bez wartości to pustka

Reklama

Nowy przedmiot miał uczyć o zdrowiu, ale zabrakło w nim zdrowego rozsądku. Miał mówić o postawach, ale zabrakło fundamentu, na którym te postawy można oprzeć. Bo jak rozmawiać o „świadomym rodzicielstwie”, jeśli wcześniej odrzuca się rodzinę i naukę o miłości i odpowiedzialności? Jak mówić o „wartościach”, jeśli nie ma odwagi powiedzieć, że istnieje Dobro i Zło a tylko świadoma zgoda na sex?

Edukacja bez wychowania jest jak ciało bez duszy – może się poruszać, ale nie żyje. Tego nie zrozumieli twórcy „edukacji zdrowotnej”, a społeczeństwo po prostu wystawiło im ocenę niedostateczną.

Społeczeństwo mądrzejsze od ideologii

To, co miało być triumfem nowoczesności, okazało się porażką politycznej pychy. Polacy – wbrew oczekiwaniom elit – zachowali zdrowy instynkt moralny. Wspólnota rodziców, nauczycieli i samych uczniów powiedziała głośno: „Nie potrzebujemy lekcji, które zastępują sumienie ideologią.”

„Kto mieczem wojuje, od miecza ginie”

Minister Barbara Nowacka od miesięcy prowadzi otwartą walkę z religią w szkole. Teraz doświadczyła, że społeczeństwo, które próbuje się odciąć od Boga, w końcu odwraca się od tych, którzy Go odrzucają. Jak mówi Pismo Święte: „Kto mieczem wojuje, od miecza ginie”. Minister walczyła z religią – a społeczeństwo pokonało jej sztandarowy przedmiot. I jeszcze inne słowa, które zdają się brzmieć dziś wyjątkowo mocno: „Kto wiatr sieje, burzę zbiera”.

Burza, która dziś przetacza się przez gmachy MEN, nie jest wynikiem nagonki (jak się zwykło uważać), lecz konsekwencją błędnych wyborów. Nie można budować nowego człowieka, wyrzucając Boga ze szkoły. Bo prędzej czy później ten człowiek odrzuci i szkołę, i jej ideologów.

Warto przypomnieć tu słowa św. Jana Pawła II z "Listu do rodzin":

„Człowiek nie może żyć bez miłości. Człowiek pozostaje dla siebie istotą niezrozumiałą, jego życie jest pozbawione sensu, jeśli nie objawi mu się Miłość, jeśli nie spotka się z Miłością.”

Właśnie dlatego każda próba wychowania bez prawdy, piękna i dobra kończy się porażką. Bo nie wystarczy mówić o zdrowiu, trzeba mówić o duszy. Nie wystarczy uczyć, trzeba wychowywać.

2025-10-10 20:50

Oceń: +40 -5

Reklama

Wybrane dla Ciebie

MEN: ponad 13 tys. wniosków o dyspensery i płyn do dezynfekcji

[ TEMATY ]

szkoła

edukacja

pixabay.com

Ponad 13 tys. wniosków o bezpłatne dyspensery i płyn do dezynfekcji złożyli dyrektorzy szkół podstawowych i placówek oświatowych. Możliwość składania wniosków rozszerzono o szkoły ponadpodstawowe - podało w środę MEN.

W związku z epidemią koronawirusa od 12 marca zawieszone są zajęcia stacjonarne w szkołach. Od poniedziałku w szkołach podstawowych są organizowane zajęcia dla uczniów klas I-III; forma zajęć dla nich ma być uzależniona od warunków epidemicznych panujących na terenie danej gminy, w której szkoła się znajduje oraz od możliwości spełnienia wytycznych sanitarnych. Organizowane są też w szkołach stacjonarne konsultacje dla wszystkich chętnych uczniów. Od poniedziałku rusza sesja pisemnych egzaminów maturalnych.
CZYTAJ DALEJ

Co z wigiliami klasowymi?

[ TEMATY ]

korepetycje z oświaty

Andrzej Sosnowski

Red.

Andrzej Sosnowski

Andrzej Sosnowski

Szkolne wigilie, będące elementem tradycji i wspólnego świętowania Bożego Narodzenia, budzą coraz więcej kontrowersji. Obłęd trwa. Laickie organizacje apelują o tzw. świeckie wigilie w szkołach bez opłatka i kolęd. Naprawdę nikogo nie obchodzi już wymiar katolicki Bożego Narodzenia? Co na to zatem prawo oświatowe?

Szkolne wigilie to nieodłączny element grudniowego kalendarza wielu polskich szkół. Są one okazją do wspólnego świętowania, integracji uczniów, nauczycieli i rodziców. Wigilia szkolna często obejmuje wspólne śpiewanie kolęd, dzielenie się opłatkiem, występy artystyczne oraz poczęstunek. To moment, w którym szkolna społeczność może zjednoczyć się w duchu nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia, co sprzyja budowaniu pozytywnych relacji i wzmacnianiu więzi. Pomimo wieloletniej tradycji, organizacja szkolnych wigilii budzi kontrowersje. Część rodziców i uczniów wyraża obawy, że takie wydarzenia mogą naruszać zasady tzw. świeckości szkoły i dyskryminować osoby o innych przekonaniach religijnych lub niereligijnych. Rodzice stawiają pytania o zgodność z przepisami prawa, w tym z Konstytucją RP.
CZYTAJ DALEJ

Kalendarz Adwentowy: Odpoczynek dla zmęczonych serc

2025-12-09 21:00

[ TEMATY ]

Kalendarz Adwentowy 2025

Karol Porwich/Niedziela

• Iz 40, 25-31 • Mt 11, 28-30
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję