Bernardyn z Kalwarii Zebrzydowskiej, o. Roland Pancerz OFM, posiadający w swym curriculum występy we włoskim zespole „San Damiano”, zebrał podobnych sobie muzyków i założył projekt „Seven sounds”. Pod tym szyldem wydał później płytę „Płomień miłości”, na której znalazło się 10 jego własnych kompozycji, wzbogaconych o dwie autorskie piosenki niemieckich protestantów. Wydany album utrzymany jest w konwencji pop-rockowej. Przy jego powstaniu pracowali tacy profesjonaliści, jak m.in. mieszkający za młodu w Kalwarii Zebrzydowskiej Grzegorz Górkiewicz, instrumentalista „Skaldów”. Co ciekawe, w jednej z piosenek („Pochwała stworzenia” św. Franciszka), o. Roland zdecydował się na tak nietypowy krok, jak wykorzystanie głosów zwierząt w jej nagraniu.
Teksty wielu utworów, które znalazły się na płycie, oparte są na tematach biblijnych. Inne nawiązują do codziennego ludzkiego życia. Muzyka tu zawarta chce powiedzieć wszystkim słuchaczom, że chrześcijaństwo jest piękną i radosną religią, na której można oprzeć swe życie mówi bernardyn, który znany jest również z występów Zespołu Księży Proboszczów.
Obok basisty o. Rolanda, zespół „Seven sounds” tworzą: Kinga Stawowy i Andrzej Kosek (główne wokale), Robert Budzyń (wokal, fortepian), Tomasz Kobiela (gitary), Dorota Zajda i Katarzyna Mlak (chórki). Nagrania płyty dokonano w kilku studiach, a ostateczny mix i mastering w Diamond Music Studio w Lublinie. Jej wydawcą jest Bernardyńskie Studio Nagrań Multimedialnych „Fanfara” w Lublinie. Płytę można zakupić w sklepie internetowym tegoż studia: www.fanfara.pl, a także w kiosku klasztornym w Kalwarii Zebrzydowskiej.
Wierzyć się nie chce, ale Wolfgang Amadeusz Mozart twierdził, że nie muzyka jest najważniejsza, ale cisza zawarta między kolejnymi nutami.
Obcując z tą muzyką od ponad 50 lat, zarówno jako sztubak w szkole muzycznej, jak i muzyk orkiestrowy, dopiero z czasem pojąłem sens tych słów. Jeśli dźwięk jest materią porównywalną do plamy farby – ot pociągnięcia pędzla przez wprawną rękę malarza – to płótno wydaje się dlań tym, czym właśnie cisza jako baza, na której kompozytor osadza swoje nuty. Oczywiście, czyni to przez wpisanie poszczególnych dźwięków na pięciolinii, wkładanie ich nie tylko w ramy wysokości danego dźwięku, określając ich wysokość obliczaną w Hertzach, ale także ich dynamikę, współbrzmienie z innymi dźwiękami (harmonia), sąsiedztwo innych instrumentów bądź ludzkich głosów. Można powiedzieć, że kompozytor maluje na pięciolinii, choć ostateczna materia jego pracy – zaklęta właśnie w dźwięku – jest niezwykle ulotna. Na tym tle pisarze, malarze, nie mówiąc o rzeźbiarzach, pozostawiają po sobie zdecydowanie bardziej namacalne efekty pracy – owoce własnego geniuszu. Inna sprawa, że kto wie, czy w jeszcze gorszej sytuacji nie są tancerze i choreografowie, których ostateczny efekt pracy jest jeszcze trudniejszy do uwiecznienia. Szczęśliwie żyjemy w czasach multimediów, przez co zarówno muzyka, jak i taniec mogą być dokumentowane dla potomności.
16 grudnia 1981 r., od kul funkcjonariuszy plutonu specjalnego ZOMO zginęło dziewięciu górników kopalni „Wujek” w Katowicach. Strzały padły zaraz po tym, gdy górnicy wyparli napastników za bramę i wydawało się, że jest po walce.
Strajk w kopalni „Wujek” rozpoczął się 14 grudnia. Górnicy żądali odwołania stanu wojennego i uwolnienia Jana Ludwiczaka, szefa zakładowej „Solidarności”, który w nocy z 12 na 13 grudnia został zabrany przez milicję z mieszkania i internowany.
Większość Amerykanów, którzy zrywają z religią wyniesioną z domu, robi to bardzo wcześnie - zanim skończą 30 lat. Natomiast aż 84 proc. tych, którzy w dzieciństwie mieli pozytywne doświadczenia, pozostaje przy religii, w której zostali wychowani. Nowe badanie Pew Research Center pokazuje, co naprawdę stoi za tymi decyzjami – i dlaczego dla wielu wiara zostaje na całe życie.
Ponad połowa (56 proc.) dorosłych Amerykanów wciąż identyfikuje się z religią swojego dzieciństwa. Najczęściej dlatego, że wierzą w jej nauczanie – takie przekonanie deklaruje 64 proc. badanych. Dla podobnego odsetka – 61 proc. - religia „zaspokaja potrzeby duchowe” i „nadaje życiu sens” – 56 proc. Wspólnota, tradycja czy przyzwyczajenie są ważne, ale rzadziej kluczowe.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.